Motivatie om thuis te sporten

Ook al houd je van sporten, bij veel mensen is de motivatie om thuis met gewichten aan de slag te gaan vaak ver te zoeken. Het kost net wat meer motivatie om jezelf ertoe te zetten thuis te trainen. Gelukkig zijn er meerdere manieren waarop je het jezelf makkelijker kunt maken. Hieronder vind je wat tips om gemotiveerd te raken thuis te gaan sporten.

Kies iets leuks

Wie zegt dat je per se met gewichten in de weer moet? Door een workout te kiezen die je leuk vindt, raak je vaak vanzelf al gemotiveerder dan wanneer je iets gaat doen wat je eigenlijk niet zo ligt. Er zijn ontzettend veel opties waar je uit kunt kiezen. Denk bijvoorbeeld aan HIIT, yoga, een dansworkout of een sessie op de hometrainer. 

Plan je workout

Een planning maken is het halve werk. Zorg dat je van tevoren bepaalt wanneer (en hoe laat) je traint en zet dit in je agenda. Zo weet je precies wanneer je aan de bak moet. Als je je trainingsmoment op het moment zelf moet bepalen, is de kans groter dat je er toch van afziet. Er zijn natuurlijk veel verschillende bronnen van afleiding in huis, dus het is handig om vaste momenten te hebben zodat je weet waar je aan toe bent.

Sport veilig

Uiteraard is het aan te raden om zo veilig mogelijk te sporten. Wil je je benen wat ondersteuning bieden, dan is steunkousen kopen (bijvoorbeeld bij Stox) wellicht handig. Ook is het goed om na je training te stretchen en te zorgen voor een goede warming up alvorens je begint.

Kies een leuke outfit

Ook een sportoutfit kan veel doen voor je motivatie. Als je er leuk uitziet, voel je je vaak al automatisch beter. Koop daarom een comfortabele, mooie outfit voor jezelf en ga aan de slag!

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*